Lilla Jag i Limhamn

Förskolan Lilla Jag har plats för 25 barn och  arbetslaget består av 5 pedagoger.

Verksamheten bedrivs i en renoverad lokal på Geijersgatan 12 i Limhamn.  Förskolan har inbjudande ljusa lekytor och rum som inspirerar, stimulerar och väcker barnens lust att lära.    Förskolan har en egen inhägnad gård med sandlåda, vippgunga, lektåg,  planteringslådor, träd och buskar.  Bra regn och solskydd finns på gården.

Syftet med verksamheten är att möta det individuella barnet utifrån Läroplanen (LpFö-98).

Hos oss får alla barn chansen att utveckla sin fantasi och kreativitet i en lugn omgivning.

Förskolans vision är  ”Jag vill, jag kan, jag vågar”  och detta ska genomsyra hela vår verksamhet.

Att vara ute i friska luften varje dag är en självklarhet på förskolan Lilla Jag. Närheten till strand, parker och temalekplatser inbjuder till härliga utelekar och upptäcktsfärder.

Maten på förskolan genomsyras av ett kretsloppstänkande där vi minimerar användandet av råvaror som tär på naturen. På vår förskola får vi maten från förskolan Lilla Jag i Västra hamnen som har en egen kock och all mat är vegetarisk och lagas från grunden med äkta råvaror och i så stor utsträckning som möjligt närproducerat och ekologiskt.  Lilla Jag vill bidra till en bättre miljö och strävar efter att vara en giftfri förskola.  Vi använder giftfria rengöring och hygien produkter samt använder återvinningsmaterial i vår pedagogiska verksamhet.